معجون جوانی را بنوش! | جمله ای از بهمن محصص

شخص یا پیر به دنیا می آید یا جوان. کسی پیر نمی شود، کسی جوان نمی شود. من جوان بودم.

بهمن محصص

اولش که به این جمله نگاه کردم با خود گفتم: اصلا پیر یا جوان بدنیا آمدن یعنی چه؟ مگر آدم ها وقتی بدنیا می آیند پیر یا جوان هستند؟

همه وقتی وارد دنیا شدیم یک نوزاد بودیم که تا دنیا را دیدیم، ونگ ونگمان شروع شد. اما عمق این جمله حرف دیگری برای گفتن دارد.

زمانی که دنبال علایقمان هستیم تا همیشه جوان می مانیم. همین تلاش ها و سختی کشیدن ها و  از افکار کار کشیدن؛ مغزمان، ذهنمان، دستان و تمام اعضا و جوارحمان را جوان نگه می دارد.

کسی که در دنیای علایقش بدنیا می آید. درست از همان روز جوان می شود. اصلا مهم نیست آن موقع چه سنی دارد. سن ملاک تشخیص پیری یا جوانی ما نیست. به قولی سن تنها یک عدد است تا بفهمیم چندمین سال است که در این کره ی خاکی زندگی می کنیم.

کسی که وارد دنیای اشتباهی می شود و کاری را انجام می دهدکه اصلا به آن علاقه ندارد، از آن روز پیر است تا همیشه که جان می کند و خستگی می کشد.

همه چیز بستگی به خودمان دارد. آیا می خواهی پیر بدنیا بیایی یا جوان؟

حتما انتخاب هر کسی جوانی است اما برای درک این مفهوم باید تامل کرد.

اگر دلت می خواهد معجون جوانی را سربکشی لطفا سراغ کاری برو که علاقه اش دارد از درونت به بیرون سریز می کند.

جوان ماندن به همین راحتی ها نیست. با عشق و مستی که متولد شدی اینجا دیگر باید با تعقل پیش بروی. عقل تو را به جاهای خوب و شگفت انگیزی می کشاند.

خیلی ها از اینکه پیر شوند می ترسند در حالی که اگر مفهوم پیری و جوانی را جور دیگری تصور کنند خودشان را در همان لحظه وسط حوضچه ی ابدیت پرت می کنند.

راستش من از روزی که فهمیدم نویسندگی حرفه ی من است. دقیقا همان کاریست که از آن لذت می برم و عشق می کنم، باری دیگر متولد شدم.

زندگی را طور دیگری دیدم. زوایای دیدم را تغییر دادم.

فکر کن اگر در زندگی هیچ علاقه،کار، هدف و انگیزه ای نداشته باش آنوقت چگونه می خواهی روز ها را بگذرانی؟

الهامات درونت را دست کم نگیر. معجون را از روی میز بردار و بنوش. به معجزه و جادوی درونت ایمان داشته باش و قول بده تا ابد به پای جوانیت پیر شوی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *